Monografie: renovovaná Jawa 550 z roku 1958

Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 20.11.2017

Typické prvky tohoto provedení:

Poslední provedení Jawy 550 s karburátorem Jikov 2914 Hz, madlem na zadní kyvné vidlici a se sedadlem odklopným dopředu.

Precizně provedená renovace. Nalakováno syntetickou barvou Colorlak (odstín C8850), která se nejvíce podobá originálu.

Nedostatky renovace:

  • Plech tvořící dno úložného prostoru pod sedadlem byl v originále nalakovaný pouze červenohnědou základní barvou.
  • Pružina kyvné vidlice byla původně bez povrchové úpravy (černá).
  • Zlaté linky byly užší (při renovaci použité nalepovací linky), na spodní hraně krytu řetězu byla linka po celé délce.
  • Válec motoru byl původně nalakovaný stříbřenkou.
  • Nepůvodní palivový kohoutek.
  • Silnější bužírka elektroinstalace byla černá, bužírka od spínačky k řídítkům červená.
  • Neoriginální potah a výplň sedadla.
  • Originální výfuk nebyl lesklý (před nachromováním nebyl vyleštěn). Jiné výfuky se ale v replice nedělají.
Údaje
Typ: Jawa 550
Datum výroby: 1958
Výrobní číslo: 107593
Odstín: ČSN 8850 „červeň višňová tmavá“

Původní předrenovační stav

Rozborka

Renovace

Klakson, elektroinstalace

Dokončení renovace

yt