Monografie: renovovaná Jawa 550 z roku 1958
Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 20.11.2017
Typické prvky tohoto provedení:
Poslední provedení Jawy 550 s karburátorem Jikov 2914 Hz, madlem na zadní kyvné vidlici a se sedadlem odklopným dopředu.
Precizně provedená renovace. Nalakováno syntetickou barvou Colorlak (odstín C8850), která se nejvíce podobá originálu.
Nedostatky renovace:
- Plech tvořící dno úložného prostoru pod sedadlem byl v originále nalakovaný pouze červenohnědou základní barvou.
- Pružina kyvné vidlice byla původně bez povrchové úpravy (černá).
- Zlaté linky byly užší (při renovaci použité nalepovací linky), na spodní hraně krytu řetězu byla linka po celé délce.
- Válec motoru byl původně nalakovaný stříbřenkou.
- Nepůvodní palivový kohoutek.
- Silnější bužírka elektroinstalace byla černá, bužírka od spínačky k řídítkům červená.
- Neoriginální potah a výplň sedadla.
- Originální výfuk nebyl lesklý (před nachromováním nebyl vyleštěn). Jiné výfuky se ale v replice nedělají.
Údaje | |
---|---|
Typ: | Jawa 550 |
Datum výroby: | 1958 |
Výrobní číslo: | 107593 |
Odstín: | ČSN 8850 „červeň višňová tmavá“ |
Původní předrenovační stav
Rozborka
Renovace
Klakson, elektroinstalace
Dokončení renovace
yt